mandag den 28. juli 2014

Børnepligter

Det er ikke fordi, at vi diskuterer de der med pligter herhjemme. Vi er faktisk overraskende enige i, at børnene skal deltage i hjemmets gøremål på den ene eller den anden måde. Vi er bare så utrolig glemsomme, og glemmer at følge op på de aftaler vi laver med ungerne.

Vi ønsker fx. at de automatisk bærer ud efter sig selv, når de har spist færdigt. Mange af deres venner gør dette, og jeg bliver helt overrasket hver gang en kammerat, helt af sig af sig selv, rejser sig og siger tak for mad, og bærer ud. Og også lidt flov over, at mine egne unger ikke gør det...


Appen Milk-Slice Fun Time kan fremover hjælpe os, med at huske på pligterne. Her kan man lave ugeplaner til ungerne med forskellige pligter, og klarer de opgaverne, så vanker der en belønning. Katinka og Marius har selv valgt deres belønning, Katinka en spilleaften med mig, og Marius en videoaften med popcorn, hvilket fint kan blive samme dag - to fluer med et smæk.

Så må tiden vise, om vi nu også husker at huske ;)

Indlægget er sponsoreret

1 kommentar:

  1. Virkelig smart app, dog har jeg ikke selv børn endnu. Men så kan man jo bruge den på sig selv og så er det slap-af-tid bagefter :O)

    Kig forbi bloggen. Jeg har lige startet en giveaway om en lækker kjole!
    http://miaekholm.blogspot.dk/

    SvarSlet