mandag den 17. juni 2013

Skoletasker for nybegyndere

Her er et kæmpe opråb til alle Jer som designer og producerer ergonomisk korrekte skoletasker til de små unger på 5-6 år. WTF???  Hvorfor skal de være så fu..... ugly? (Pardon my french) 

Her tager jeg glad og frejdig afsted til København med min datter på 5 år, for at købe en skoletaske. Og hun glæder sig! Ikke bare lidt, men MEGA glæder sig, til at udvælge en taske.

Vi skynder os i Neye, for de har sikkert masser...... og det har de. Med Hello Kitty på. Og fodbolde. Og de er meget lilla og spraglede, eller har mærkelige mønstre. Stakkels Katinka. Hun kan godt mærke at min karma emmer af utilfredshed. Alligevel tager hun mod til sig og spørger forsigtigt: "Mor jeg ved godt du siger nej, men hvad med den her pirattaske?" (Til 650 kr. med penalhus til 200 kr.)

Det er jo ikke fordi, at hun ikke må få liiige den taske hun vil...og så alligevel....

Ahhhmen altså. Hvad sker der for det? Hvordan kan der findes så meget fedt børnetøj til ungerne, (jeg ville ønske halvdelen fandtes i voksenstørrelse), men ikke EN ENESTE pæn skoletaske? Det kan godt være Katinka er den, som skal have den på ryggen til og fra skole, men det er altså mig, som skal snuble over den, og glo på den konstant, når skoletasken ligger og flyder på vores meget få kvadratmeter. Og hvad så om et halvt år, når pirater (eller enhjøringe, eller Lego Freinds?) bare ikke er fedt for en pige på 6 år?

Vi tog hjem uden taske, efter at have været i 5 forretninger. Meget skuffet pige, og faktisk ganske fornærmet mor ;)

Så tak for Internet, dig som opfandt det -> Google "pæne skoletasker", og så findes der jo alligevel et par stykker:
Denne  fra Eastpak til 499,-  er for skøn, men med tanke på alt det der ergonomi, så går det nok ikke....
Fjällrävens bud til 899,-  er ikke lige Katinka


Så er denne Fjällräven Kåken nu meget pænere. Den koster 499,- ... men heller ikke så ergonomisk korrekt...

Katinka er ret vild med denne skoletaske fra Småfolk. Koster 549,-
Ø. nedlagde veto på denne, hans øjne kunne vist ikke helt kapere de "mange" farver.
Men jeg synes den er ret så fin. 

Den fåes også i mere afdæmpede farver.
Og der er også et penalhus som matcher. Tasken koster 499,-

Ø. endte med at købe denne taske fra Danefæ. Der medfølger drikkedunk og gymnastikpose. Katinka er helt crazy med tasken, gudskelov for det, og nu glæder hun sig bare så meget, til postmanden kommer med den.

Jeg har desuden lovet Katinka at hun må vælge et penalhus - helt UDEN jeg blander mig - så taskekrisen er ovre.

8 kommentarer:

  1. Jeg ved at Ticket to heaven laver ret gode tasker.. Har jeg hørt :)

    SvarSlet
  2. Den er faktisk rigtig fin den I har valgt... men hvor hvor har du ret!!!

    SvarSlet
  3. Kan kun give dig ret. Skoletasker til 0.klasses børn er så grimme. Min datter valgte en lilla med en enhjørning på. Den er nu egentlig meget sød og kun et enkelt billede af en enhjørning Vi fik Jeva tsdken, som sidder fantastisk på ryggen, til en spot pris tiæ 199. Så derfor kunne jeg godt gå med til tasken.. Men nu ved jeg fra storesøster at tasken bliver skiftet ud i løbet af 1. Klasse når alt lige pludselig skal være sort ligesom alle de andre piger, der også skifter taske og ikke vil have en taske som dem i 0. Klasse - js de er fremme i skoene de små puds.

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay til 200,- så havde jeg også slået til - det er da et scoop!

      Slet
  4. Hvor har du dog ret, har ofte tænk det når jeg kom forbi skoletaske helvede væggen i fx. Neye!
    Godt der lige går et par år inden vi skal på jagt!

    Fin taske I endte med og dejligt datteren også er glad:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - den er skøn. O må da håbe der sker lidt mere på den front til den tid ;))

      Slet