mandag den 30. maj 2011

DIY- hækleopskrift på ispind

Det skal da ikke undre mig, om der er andre som også har lavet hæklet-pindeisopskrifter, men her kommer min version, og selvfølgelig til fri afbenyttelse. Isen er målt op efter indianer-is fra Coop, og advarsel - Marius har altså flere gange forsøgt at spise dem ;)

Et link til mig, hvis du benytter opskriften vil jeg sætte pris på. Og videresalg af opskrift er selvfølgelig ikke i orden.

Opskriften kan sagtens benyttes af begyndere ;)




Hæklet pindeis:

Du har brug for:

* Hæklenål - str 3
* Bomuldsgarn - her brugt to farver
* Ispind (hvis du ikke vil købe en hel pakke ispinde (Panduro fx.), er det jo en god undskyldning for at købe en ispind, og så vaske pinden godt efter brug, og husk at lade den tørre rigtig godt!)
* Fyldevat
* Dobbeltklæbende tape

Lav magicring
1. 7 fm i ringen (7)
2. 2 fm i hver maske (14)
3. 1 fm, 2 fm i hver anden (21)
4-29. 1 fm i hver (21)


Skift til hvid farve

30. 1 fm i hver (21)
31. 1 maske 2 sammen (14)


Fyldevat i:

Fyld ca 3 centimeter i toppen af isen. Tag dobbeltklæbende tape rundt om ispinden (ikke den del som stikker ud), og derefter fyldevat rundt om pinden, så det sidder fast. Put pinden op i midten af isen, og fyld derefter op med fyldevat, så isen bliver jævn og rund. Rul den godt mellem hænderne.

32. 2 sammen (7)
33. Hvis du vil hækle endnu strammere rundt om pinden, kan du vælge at hækle flere masker sammen, eller du kan sy og hæfte lidt stramt.


Voila - nyd isen ;)

20 kommentarer:

  1. Hvor er den fin...
    Har altid fået at vide jeg ikke må kalde det for en pindeis :p

    SvarSlet
  2. Den måste jag testa! Tack för att du delar med dig. :-)

    SvarSlet
  3. Umm... Hvad kan vi så kalde den - ispind? Jeg er jo lidt præget af min norske fortid ;)
    Ja, vær så god Pope;)

    SvarSlet
  4. Ispind retter min mor det til.. hehe.. Men man skal vel ikke altid gør hvad mødre siger ;)

    (synes helt sikkert du skal have en give away med sådan en pindeis!.. og jeg skal vinde) :D :p

    SvarSlet
  5. Nu har jeg altså rettet overskriften. Og god ide med en give-away! Det må jeg da lige se at komme i gang med ;)

    SvarSlet
  6. Hvor er de søde dine is. Jeg vil have dem i alle farver :) Meldt mig som fast læser hos dig og din fine blog. Kig gerne forbi hos mig, jeg har bla. en giveaway i gang frs 11.Juni

    SvarSlet
  7. tak for det, jeg er i gang med at lave dem i rigtig mange farver ;)

    SvarSlet
  8. Super fine is! Dem må jeg bestemt igang med at lave!

    SvarSlet
  9. SIkek en sjov idé :) jeg kan godt forstå, at Marius har været ved at spise den flere gange.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  10. Jeg har hæklet mig en is og linket til din fine opskrift ;-)

    Tak fordi du havde lyst til at dele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tak for linket ;) Dt er en fin is du har fået lavet!

      Slet
  11. Jeg har linket til dig, og selv lavet en ispind :-) fantastiske opskrifter du har her!

    SvarSlet