tirsdag den 9. februar 2010

Så gik der en måned

Der er gået en måned siden jeg fødte Lillemand (som stadig ikke har noget navn -det står nu mellem Karl - et eller andet eller Marius )

Det er helt vildt så ineffektiv man kan være, og samtidig føle, at man er total produktiv! Jeg har ammet og ammet, og min lille baby har taget 1,5 kilo på! Da jeg fik Katinka nåede hun nød og næppe fødselsvægten, da hun var en måned gammel.

Han er simpelthen så nem. Sover rigtig meget, spiser utrolig meget og bruger uhørt mange bleer. Det er virkelig skønt!

FOR - hold da op hvor er jeg bare træt - hele tiden. Hvis jeg ikke har besøg, så er dagen rimelig fast: sidder for det meste og ammer, snupper lige en lur imens, vågner igen og stirrer på den lille fyr, og ser sindsygt meget fjernsyn. Hurra for de der nye bokse, hvor man bare lige trykker på serieoptag, og så ellers har 2-3 timers "kvalitetets-formiddags-amme-tv."

Og så snart Katinka sover, så er jeg helt udmattet igen, og glæder mig til at komme i seng - og orker ikke andet end at se fjernsyn og amme selvfølgelig.

Men hvor er det dejligt.


Jeg glæder mig til:

- At få det første rigtige kæmpe smil
- at være lidt mere vågen og overskudsagtig i løbet af dagen
- At komme i gang med at træne
- at sneen smelter lidt mere, så man kan gå nogle lange ture uden at skøjte rundt
- (Få overstået) tur til Norge

4 kommentarer:

  1. Hvor er han dog skøn. Tænk at der allerede er gået en måned...Jeg gruer lidt for, at tiden kommer til at gå så hurtigt når baby er født. Pludselig er han vel 15 og vil have en knallert. Gisp!

    Det lyder som om I hygger rigtigt meget sammen, hvor må det være dejligt at han er så nem. Håber inderligt min egen lille dreng bliver lige sådan.

    Jeg syntes Marius er rigtigt fint!!

    Kh. Julia

    SvarSlet
  2. Godt han er nem.. Han ser absolut bedårende ud!!! ;)
    Jeg synes sagtens man kan sætte de to sammen.. ALtså Karl-Marius ?? :) Katinka og
    Karl Marius, det er da sødt sammen.. Er spændt på når turen kommer til mig.. Har ret svært ved at forholde mig til det...

    SvarSlet
  3. Hvad med Karl Emil, det er da også nuttet :o)
    Tillykke med ham.

    Hilsner fra Fru Lilla -ny i blog-land

    SvarSlet